Caffeine kohvikute Aasta Barista 2022 Raikko Silkin: hea teenindus on põhjus, miks klient tuleb alati tagasi
Igal aastal valib Reitan Convenience Estonia, kuhu kuuluvad nii Caffeine kohvikud kui R-Kioski poed, Aasta Barista ning Aasta Frantsiisipidaja. Sel aastal võitis Aasta Barista tiitli silmapaistva teeninduse-, tulemuste ning ülipositiivse ellusuhtumisega Raikko Silkin. Raikko on Lennujaama Caffeine kohviku Chief Barista (juhataja).
Armastan oma tööd südamest
Aasta Barista 2022 tunnustus on mulle hästi suur asi – see tähendab, et minus nähakse potentsiaali ning mind nähakse. Armastan oma tööd tõesti südamest ning annan endast parima iga päev ja rõõmuga. See tunnustus on justkui käepigistus, mis kinnitab, et teen õigeid asju. Küllap kahtleme kõik aeg-ajalt endas ning see on minule tagasisideks, et olen seni toimetanud nõnda, mis on hinnatud.
Aasta esimese kolme kuuga külastas Tallinna Lennujaama ligi pool miljonit inimest. See on suur vastutus ja võimalus
Lennujaam on tõepoolest kui Caffeine visiitkaart – kui inimesele jääb siit kõlama suurepärane teenindus, meeldiv atmosfäär, maitsev söök ja esmaklassiline kohv, on üsna tõenäoline, et ta tuleb tagasi. Või astub teinekord julgemini sisse mõnda meie teise kohvikusse, miks mitte isegi teadlikult. Siin oleme kättesaadavad ka neile, kes meie kliendid ehk muidu ei ole. See on väga suur vastutus ja usaldus. Hindan seda ülikõrgelt.
Ma näen Lennujaamas tohutut potentsiaali – eelkõige toidupakkumises. Meil on võimalus ja võimekus luua keskkond, kus saab kiiresti kvaliteetset toitu ning juua kõrvale tõesti maailmatasemel kohvi. See on väga suur konkurentsi eelis ning ma usun, et suudame selle potentsiaali realiseerida.
Igaüks on Caffeine klient
Igaüks on meie klient, ka inimene, kes muidu Caffeines ehk ei käi või pole osanud sinna minna, kes end ei samasta. Me oleme siin, Lennujaama südames ja seetõttu ongi oluline, et iga kliendi kogemus oleks lihtsalt super. Annan (ja seda teeb terve meie tiim) endast parima, et iga inimene kes siit läbi käib, tuleks tagasi. Visiitkaart, mis pigem üllatab ja kutsub kaasa kliendi, kes muidu ei tuleks.
Toon siia ka ühe toreda näite. Klient käis terve lennujaama läbi ja tuli lõpuks meile, sest olime ainus koht, kus teenindaja naeratas talle. Kas pole kummaline, et see pole meie teeninduskultuuris endiselt normaalne kliendile naeratada!
Kuulame hästi palju kliente – tuleb osata tähele panna ja reageerida. Näiteks küsis üks ema, kas meil on ka väikelaste toolid. Ei olnud, aga kinnitasin talle, et kui ta järgmine kord tuleb, on toolid olemas. Ja need on täna olemas. Kliendid tundsid huvi värske mahla vastu. Meil on täna värske mahl ja ma näen kui suur asi see on. Meil läheb 1,5-2ndalaga 20kg apelsiine ja 10kg greipe, et inimestel oleks värske apelsini- ja greibimahl. Ma tõesti usun ja näen seda iga päev, et inimesed soovivad lisaks mõnusale keskkonnale ka ülihead kvaliteeti ja värsket toitu-jooki. See ongi meie võimalus eristuda.
Klient ütleb – tuleb ainult kuulata!
Barista sai minust juhuse tahtel
Tegelikult vist üsna juhuse tahtel. Sel suvel saab 2 aastat.
Mul jäi sel ajal lõpetamata keskkool ning alaealisena läbisin hoopis projektijuhtimise koolituse (mul on isegi litsents). Mulle on projektijuhi roll väga loomuomane. Seejärel kandideerisin mitmesse kohta, millest üks oli Caffeine. See oli kõige kiirem tagasiside ning selleks ajaks kui järgmised kohad tagasisidet andsid, olin oma jah-sõna juba Caffeinele öelnud. Küllap oli nii mõeldud.
Alustasin baristana ning sel hetkel ei osanud kohviku juhataja ametist isegi unistada. See tundus alguses nii keeruline, ent täna armastan oma tööd südamest!
Teenindaja olla on suurepärane – see on võimalus
Mulle meeldib see koht, see bränd, meie inimesed. See võimalus, mis meil siin on.
Teenindaja olla on suurepärane, see on võimalus! Mul võib olla raske päev aga ma ei võta eraelu muresid kaasa tööle. Annan alati parima. Igal pool tuleb ette keerulisi olukordi, ent ka keerulisi sõnumeid on võimalik positiivselt edastada – nii meeskonnale kui kliendile (nt miks kohviga läheb aega jne).
Tööpäev algab vaimse eelhäälestusega
Minu päevad algavad vara ka siis kui vahetus algab pealelõunal. See on minu rutiin. Kahjuks pean täna oma tulekuid ja minekuid väga palju rongi järgi planeerima. Tegelikult võiks ju olla nii, et istun lihtsalt rongile (toim: Raikko elab Kehras ning sõidab tööle ja koju rongiga) ja tulen kohale. Seetõttu jõuan sageli palju varem ning teen siin seni tööasju. Loodetavasti ühistransport jõuab peagi muule maailmale järele.
Liigun väga palju ka jala ning see on minu mõttetöö aeg. Häälestan end päevale, mõtlen tegevused ja plaanid läbi.
Chief Barista tegeleb kõigega – aga see ongi äge
Olen eeskätt teenindaja, aga vastutan ka kõige muu eest. Tellimustega aitavad mind baristad, suuremad tellimused laost teen mina. Toidutellimused teen koos kokkadega, ilmselt selle nad võtavad tulevikus üle. Lisaks veel koristused ja kõik muu igapäevane. Kui on kiire, olen abiks ka nt kauba toomisel – kõike mis vaja, teen.
Tiimi aitab luua personaliosakond aga saan ise väga palju suunata – koostöö on väga hea. Samuti Caffeine juhtkonnaga. Olen hoitud ja väga õnnelik, et mind kuulatakse ja usaldatakse.
Inimestel su ümber on väga suur roll töörõõmus ja tulemustes
Olen tiimiga hetkel nii rahul Inimesed on toredad ja julgevad rääkida ka muredest. Soovin, et nad saaksid olla avatud. Me oleme kõik ühtemoodi ja meil peab olema usalduslik keskkond. Peame harjuma tagasisidega – see oli ülivajalik, et toimuks areng. Tagasiside peab olema vahetu, aus ja koos-tegev, mitte halvustav. Seal on suur erinevus. Meie loome võitjate kultuuri ise. Me ju oleme pere – kui oleme ühtsed ja julgeme asjadest rääkida, kasvatab see kultuuri ja kujundab ühtekuuluvust.
Olen igati valmis avastama, mida ma veel suudan
Armastan oma kohvikut ja tiimi, aga oleksin heameelega kuskil abiks – näiteks R-Kioskiga seotud projektides. Läksin Gümnaasiumisse tagasi ja tegelikult tahaksin rohkem projektijuhtimisega tegeleda – just siin ettevõtte sees (toim: Reitan Convenience Estonia), see on põnev.